اخبار تازه

اجزای تشکیل دهنده پروفایل اینستاگرام و عملکرد هر کدام

اجزای تشکیل دهنده پروفایل اینستاگرام و عملکرد هر کدام

 

برای داشتن عملکرد بهتر در نوشتن بیو اینستاگرام، بهتر است که نسبت به اجزای تشکیل دهنده پروفایل اینستاگرام شناخت مختصری داشته باشید. به این دلیل که داشتن چنین درک و شناختی می تواند در نگارش یک بیوی تاثیر گذار بسیار کمک کننده باشد و هم چنین با بکارگیری این اطلاعات می توانید از همان آغاز کار نوشتن بیو اینستاگرامتان را با اطلاعات و داده های درست و اصولی شروع کنید.

با این کار، هنگامی که کاربران پیج اینستاگرام شما را می بینند، به طور دقیقی از نحوه فعالیت شما آگاهی پیدا می کنند و خواهند دانست که دنبال کردن صفحه اینستاگرام شما چه عایدی برای آنها می تواند داشته باشد. نخستین گام برای انتقال بهتر پیام مورد نظر شما به مخاطب، پیدا کردن شناخت نسبت به اجزای تشکیل دهنده پروفایل اینستاگرام است. یک پروفایل اینستاگرامی از اجزای زیر تشکیل می شود:

عکس پروفایل

عکس انتخاب شده برای پروفایل یا به اصطلاح آواتار باید متناسب و مرتبط با نوع فعالیت شما در اینستاگرام باشد. برای صفحات با کارکرد تجاری بهتر این تصویر حاوی لوگوی مجموعه شما یا عکسی از محصولات یا خدمات ارائه شده از جانب شما باشد. تصویر انتخابی شما هر چه که باشد، بایستی بتواند حتی در صورت کوچک بودن در فید جست و جوی اینستاگرام، باز هم جذابیت کافی برای جذب کاربران به سمت صفحه شما را در خود بگنجاند.

در کنار پروفایل برخی از افراد و شرکت های معروف، تیک آبی وجود دارد که نشان دهنده رسمی بودن اکانت آنها در اینستاگرام است. با این وجود همچنان امکانی برای درخواست دریافت این تیک آبی یا همان نشان اعتماد اینستاگرام وجود ندارد و اینستاگرام بنا به قوانین خاص خود برای یک اکانت نشان اعتماد یا به اصطلاحی Verify صادر می نماید.

 

اجزای تشکیل دهنده پروفایل

 

نام و نام کاربری

نام کاربری در قسمت بالایی صفحه پروفایل هر شخص نمایش داده می شود.
با استفاده از این نام کاربری است که سایر صفحات اینستاگرام می توانند شما را در پست های خود تگ کنند. نام هر کاربر نیز به شکلی پر رنگ در زیر پروفایل و بخش بالایی بیوگرافی قرار می گیرد. برای نام و نام کاربری امکان و قابلیت سرچ در نظر گرفته شده بدین معنی که هر دوی اینها دارای قابلیت سرچ شدن هستند. پس با توجه به این موارد بایستی در انتخاب نام و نام کاربری نهایت دقت را به خرج دهید.

اجزای تشکیل دهنده پروفایل

بیو اینستاگرام

در قسمت بیو اینستاگرام شما باید صفحه یا شرکت خود را با استفاده از 160 کاراکتر تعریف نمایید
و بدین طریق مخاطبانتان را به انجام کاری در صفحه خود ترغیب کنید.

وب سایت

بیو اینستاگرام تنها جایی است که شما می توانید به طور مستقیم لینک یک وب سایت را در آن قرار دهید،
بنابراین بهتر است هوشمندانه عمل کنید.

اجزای تشکیل دهنده پروفایل

دسته بندی

دسته بندی یا Category که در زیر نام شرکت وجود دارد، با دسته بندی انتخاب شده در لینک صفحه فیسبوک شما به طور مستقیم در ارتباط است. برای مشخص شدن نوع فعالیت تجاری شما در اینستاگرام، بایستی حتما دارای حساب کاربری تجاری باشید. مزیتی که این کار یعنی مشخص کردن نوع فعالیت تجاری در اینستاگرام می تواند برای شما داشته باشد این است که دیگر نیازی به استفاده از فضای اختصاصی بیو برای شرح نوع فعالیت تجاری خود نخواهید داشت.

دکمه های تماس یا Call To Action

در آپدیت های جدید اینستاگرام چندین لینک اضافی به حساب های تجاری افزوده شده است که این قابلیت کمک می کند تا فضای اختصاصی بیو کمتر اشغال شود. تا قبل از افزوده شده این قابلیت شرکت ها مجبور بودند برای دسترسی آسانتر مخاطبانشان، شماره تماس، نشانی شرکت و ایمیل خود را در قسمت بیو درج کنند.

برای دسترسی به موارد فوق با اجرای برنامه اینستاگرام، روی گزینه های Edit Profile و Options Contact کلیک کنید. چنانچه نتوانستید این گزینه ها را مشاهده کنید، ابتدا بایستی از تجاری بودن حساب کاربری تان مطمئن شوید. افزودن داده ها و اطلاعات تماس در این بخش علاوه بر کاستن از تعداد کاراکترهای استفاده شده در متن بیو اینستاگرام، این مزیت را دارد که با این کار شما دیگر نیازی به پاسخ گو بودن برای سوالات ساده در مورد اطلاعات تماس را نخواهید داشت.

ایمیل

با وارد کردن آدرس ایمیل در بخش Call To Action یک دکمه ایمیل در پروفایلتان ایجاد می شود.
محل قرار گیری این ایمیل در زیر سایر اطلاعات خواهد بودو هنگامی که مخاطب روی آن کلیک نماید، اینستاگرام مخاطب را هدایت به اپلیکیشن ایمیل موجود در گوشی همراه شما خواهد کرد.

آدرس

اگر چنانچه کسب و کار شما دارای یک شرکت تجاری واقعی با یک مکان مشخص است می توانید با وارد کردن آدرس کامل شرکت خود مشتریانتان را برای یافتن آسانتر آدرس آن کمک کنید. هنگامی که مخاطبی روی گزینه Direction کلیک نماید، روی نقشه ای آدرس محل کار و هم چنین شماره تلفن شما به نمایش در می آید.

تماس تلفنی

افزودن شماره تلفن، روش دیگری برای نشان دادن اطلاعات تماس در پروفایل تجاری اینستاگرام است.
با کلیلک کردن فرد روی این گزینه در همان لحظه تماس با شما برای او برقرار می شود.

 

اجزای تشکیل دهنده پروفایل

مطالب مرتبط

جذب فالوور اینستاگرام چه تاثیری در روند کسب وکار شما دارد؟
مشکل عدم نمایش سفارشات در وردپرس و راه حل اصلاح آن
برندسازی و راهکارهایی برای انتخاب نام مناسب برای برند و دامنه شما
ایمیل مارکتینگ چیست؟ چگونه میتوانیم از آن کسب درآمد کنیم؟
سوالات متداول سئو به همراه 30 پرسش و پاسخ کلیدی و مهم
سئو چیست ؟ مطالب مهمی که در مورد سئو حتما باید بدانید
اصول سئو وبسایت از مبتدی تا حرفه ای را کامل بیاموزید
با ستاره ، مجموعه ای بی نظیر از برترین لوازم آرایشی و بهداشتی جهان

خوشحال میشویم در زیر این پست نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

ماینروب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا