اخبار تازه

انواع تولید محتوا و خدماتی که برای انجام آن ارائه میشود

انواع تولید محتوا و خدماتی که برای انجام آن ارائه میشود

 

تولید محتوا مهم ترین بخش برای شناخت یک برند و محصول است.همه شرکت ها و کسب و کارها برای معرفی محصولاتشان نیازمند محتوایی با کیفیت هستند که معرف آنها بوده و اثر گذار باشد. در ادامه مطلب به بررسی انواع تولید محتوا ، فرمت ارائه محتوا و خدماتی که برای انجام آن ارائه میشود، خواهیم پرداخت.

دسته بندی تولید محتوا

  1. تولید محتوای آموزشی : آموزش های تخصصی و کاربردی
  2. تولید محتوای اطلاع رسانی : تولید مطالب مرتبط با دانستنی ها و اخبار
  3. تولید محتوا با موضوع سرگرمی و تفریح : تولید محتوا با گستره ی عامتر و به قصد وقت گذرانی
  4. تولید محتوای مربوط به ترغیب مخاطب : هدف از تولید اینگونه محتوا ، ایجاد انگیزه در مخاطب به منظور استفاده از خدمات و محصولات است.

انواع تولید محتوا

فرمت ارائه محتوا

منظور از فرمت در اینجا نوع ارائه محتواست که می تواند شامل متن، تصویر، انیمیشن، عکس برداری، تهیه فیلم، ساخت برنامه و … باشد.

  1. تولید محتوا در قالب متن: بیشتر از این نوع تولید محتوا برای نوشتن مقالات یا پست برای وبلاگ و سایتها استفاده می شود و یکی از معیارهای ارزشمندی آن، رعایت اصول سئو در آن است.
  2. تولید محتوا در قالب گرافیک و تصویر: غالبا این نوع از تولید محتوا بیشتر در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام، مورد استقبال قرار می گیرد. و شامل محتواهایی با مضمون تصویرسازی، عکسبرداری، کلاژ و دیگر تکنیک های تصویری می باشد.
  3. تولید محتوا در قالب ویدیو: محتوای ویدیویی اغلب با هدف آموزش یا تبلیغ و گاهی اوقات برای ارائه خبر تولید می شود که بسیار جذاب بوده و می تواند وایرال شود. از این نوع محتواها در کمپین های بازاریابی بیشتر استفاده می شود.
  4. تولید محتوا در قالب صوت: اغلب محتواهای صوتی مخاطبان خاصی دارند. تهیه پادکست های صوتی، جنبه سرگرم کننده داشته و در کنار آن می تواند با مخاطب تعامل داشته باشد. به علاوه فایل های صوتی و کلیپ های مربوط به موسیقی نیز از این دسته به شمار میرود.

هزینه تولید محتواهای ویدیویی و صوتی نسبت به انواع دیگر تولید محتوا بیشتر است، چون که نیازمند استودیو، ضبط صدا و تدوین است.

خدمات مربوط به تولید محتوا

تولید هر نوع محتوایی نیازمند برنامه است. این برنامه را غالبا گروه بازاریابی و محتوا در شرکتها تهیه و تدوین می کنند. در شرکت هایی که فاقد گروه بازاریاب و محتوا هستند عموما خدمات مربوط به تولید محتوا برون سپاری می شوند و گروه بازاریابی خود بر مبنای نیازمندیهای اجرایی هزینه تولید محتوا را برآورد و محاسبه می کند.

گام نخست به منظور سفارش تولید محتوا، تدوین کردن استراتژی خاص برای محتوا است که بر اساس استراتژی بازاریابی مورد نظر نوشته می شود. در واقع اهمیت استراتژی محتوا را می توان در مشخص ساختن تکنیک های تبلیغی، زمان بندی و اهداف دانست. بنابراین با توجه به این مطالب خدمات تولید محتوای حرفه ای بایستی به این صورت باشد :

  • تدوین استراتژی محتوا
  • تهیه کردن برند استوری
  • انتخاب اسلوگان و شعار
  • ترجمه مطالب مرتبط با زمینه فعالیت شما از منابع موثق
  • تحقیق کلمات کلیدی و بکاربردن آنها در تولید محتوا
  • تولید محتوا بر مبنای استانداردهای سئو
  • تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
  • تولید محتواهای گرافیکی و تصویرسازی برای شبکه های اجتماعی و سایتها
  • تهیه طرح ویدیو تبلیغاتی و تولید آن
  • طراحی کمپین بازاریابی محتوا
  • تولید مقاله سئو برای بلاگ و سایتها
  • اصلاح کردن یا اقدام به آپدیت محتواهای متنی موجود در سایتها یا وبلاگها
  • لینک سازی یا تبادل لینک با سایت های مرجع در حوزه های تخصصی

 

انواع تولید محتوا

مطالب مرتبط

جذب فالوور اینستاگرام چه تاثیری در روند کسب وکار شما دارد؟
اجزای تشکیل دهنده پروفایل اینستاگرام و عملکرد هر کدام
بیو اینستاگرام ،نقش آن در جذب فالوور و اهدافی که در پیج های تجاری دنبال میکند
چگونه عکس یا فیلمی که در آن تگ شده اید را به صفحه ی پروفایل اضافه کنید؟
حساب اینستاگرام خود را با این روش به صورت خصوصی تنظیم کنید
نکاتی که باید درمورد استفاده از هشتگ در اینستاگرام بدانیم
کامنت هایی که در زیر پست هایمان گذاشته میشود را چگونه فیلتر کنیم؟
فالو نشدن پیج ها در اینستاگرام چه دلایلی میتواند داشته باشد؟

خوشحال میشویم در زیر این پست نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

ماینروب

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن