اخبار تازه

دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست و چه دارایی­ هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست و چه دارایی­ هایی دارد؟

 

مدت زمان آنلاین بودن مردم نسبت به ۱۲سال گذشته دوبرابر شده است ,  و چه باور کنید و چه نکنید تعداد افرادی که آنلاین می شوند هنوز رو به افزایش است. هر روزه این جمله را می شنویم که “شکل خرید مردم تغییر کرده است”، به این معنا که بازاریابی سنتی یا همان بازاریابی آفلاین (Offline Marketing) به اندازه گذشته کارآمد نیست. این به معنی افزایش روز افزون اهمیت دیجیتال مارکتینگ در زندگی مردم است.

بازاریابی همواره به معنای ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان درست است. بازتعریف این مفهوم در دنیای امروز یعنی برآورده کردن احتیاجات مردم در اینترنت یعنی همان جایی که بیشتر زمان خود را در آن سپری می­ کنند. پس به دنیای دیجیتال مارکتینگ یابازاریابی آنلاین(Digital Marketing)  خوش آمدید، انواع روش های بازاریابی اینترنتی موضوع مورد بررسی ما در این مقاله است.

در حوزه ی بازاریابی همیشه سوالات زیادی وجود داشته است که بازاریابی چیست ، تبلیغات چیست  و دیجیتال مارکتینگ یا اینترنتی آنلاین چیست؟ حتی شاید روزانه زیاد با این مفاهیم سر و کار داشته باشید اما ممکن است در هنگام تعریف هریک از این موارد، ندانید از کجا باید شروع کرد. به راستی تعریف درست هریک از این موارد چه میتواند باشد! ما در این مقاله صرفا به تعریف بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت.

دیجیتال مارکتینگ

تعریف دیجیتال مارکتینگ:

دیجیتال مارکتینگ چتریست که تمام تلاش های بازاریابی آنلاین شما را پوشش می دهد. کسب و کارها از کانال های ارتباطی دیجیتالی مانند موتور جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها به عنوان اهرمی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آتی خود استفاده می کنند. پس بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده گسترده از تاکتیک های دیجیتالی و کانالها برای ارتباط با مشتریان در فضای آنلاین (جایی که بیشتر مشتریان وقت خود را سپری می کنند) است. از وب سایت شرکت گرفته تا دارایی­ های آنلاین برندینگ کسب و کار مانند تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و… طیف عظیمی از دارایی ها و تاکتیک ها هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می ­گیرند.

بازاریابان دیجیتال حرفه ای به خوبی می ­دانند که هر دارایی یا تاکتیک چگونه و کدام یک از اهداف گسترده آنان را پوشش می دهند.

در این قسمت به توضیحی کوتاه و مختصر درباره برخی از دارایی ­های رایج دیجیتال مارکتینگ می پردازیم :

دارایی­ ها در دیجیتال مارکتینگ

  • وب سایت
  • پست های وبلاگ
  • کتاب های الکترونیک (Ebooks) و مقاله سفید یا وایت پیپرها (Whitepapers)
  • اینفوگرافیک ها (Infographics)
  • ابزارهای تعامل
  • کانال های شبکه­ های اجتماعی (Facebook، LinkedIn ،Twitter،Instagram و…)
  • کسب پوشش آنلاین (روابط عمومی (PR)، شبکه اجتماعی و بررسی­ ها)
  • بروشورهای آنلاین و کاتالوگ های آنلاین ( Lookbook)
  • دارایی ­های برندینگ (لوگوها، فونت ها و …)

دیجیتال مارکتینگ

 

مطالب مرتبط:

افزونه دکان و قابلیت ها و امکانات بیشمار افزونه dokan
مشکل عدم نمایش سفارشات در وردپرس و راه حل اصلاح آنگراواتار چیست و چرا همین الان باید یک گراواتار برای خود بسازید؟
با ستاره ، مجموعه ای بی نظیر از برترین لوازم آرایشی و بهداشتی جهان

خوشحال میشویم در زیر این پست نظرات خود را درباره دیجیتال مارکتینگ با ما به اشتراک بگذارید .

ماینروب

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن