اخبار تازهدیجتال مارکتینگ

مخاطب هدف کیست و چه دلایلی برای شناخت آن وجود دارد؟

مخاطب هدف کیست و چه دلایلی برای شناخت آن وجود دارد؟

 

مخاطب هدف کیست

این موضوع که ارائه محتوای عالی و مناسب، به طور طبیعی خود باعث جذب مخاطب می شود صحت دارد. ولی با این همه تضمینی برای اینکه آن مخاطب، بهترین مخاطب برای برند شما باشد وجود ندارد. مخاطب هدف به فردی گفته میشود که به احتمال زیاد به استفاده از کالا یا خدمات شما علاقه نشان خواهند داد. برای مثال اگر شما یک اسباب بازی فروشی داشته باشید، مخاطب هدف شما میتوانند کسانی باشند که کودک دارند.

ارائه تعریف درست از اینکه چه کسانی مخاطبان واقعی شما محسوب می شوند، شما را در جهت تمرکز بر ایجاد یک محتوای عالی و مناسب راهنمایی خواهد کرد. با این کار شما به آسانی میتوانید محتوایی که اعتبار بخش صنعت و کسب و کار شما باشد را تولید نمایید. بنابراین دیگر نیازی به تولید محتوای جزئی صرفا برای محصول خودتان را نخواهید داشت.

در این مسیر برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مخاطب هدف خود را درک کنید. اما چگونه این کار را انجام دهید؟ گام نخست برای انجام این کار پیدا کردن هسته محتواست.

مخاطب هدف

پیدا کردن هسته محتوا

اگر از شروع فعالیت شما در کسب و کار خود مدت زمان زیادی می گذرد باید بدانید چه چیزی باعث ماندگاری محصول یا خدمت شما شده است. محتوای شما نیز باید مرتبط با این هدف باشد. هدفی که به منظور اجرای هسته محتوا دنبال می شود، درک تفاوت میان کاری که آن را به انجام می رسانید با چیزی است که نیاز به بیان آن دارید.

می توان یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابان تازه کار را، حرف زدن در مورد خود و محصولشان بجای صحبت در مورد چیزهایی که واقعا برای مشتریانش با اهمیت است، دانست. البته که باید در مورد خود و فواید محصولتان صحبت کنید ولی این موضوع در مورد همه مراجعین به سایت شما که به عناوین زیاد و متعددی علاقه مند هستند، نمی تواند صادق باشد.در اصل هسته محتوای شما چیزی مانند یک دایره است که در مرکز آن موضوع فعالیت شما و کاری که انجام می دهید قرار می گیرد و در اطراف آن محتوای شما و چیزی که برای مخاطبانتان دارای اهمیت است وجود دارد.

دسته بندی بازدیدکنندگان محتوا

کسانی که محتوای شما را به محصولتان مرتبط می سازند.
کسانی که محصول شما را بخاطر محتوایتان خریداری می کنند.

 دلایل ضرورت شناخت مخاطب هدف

حقیقت این است که به همان اندازه که فروش محصول یا خدمات شما مهم است شناخت کامل مخاطب هدف نیز مهم است . چرا که شما باید دقیقا بشناسید چه افرادی میخواهند از کالا یا خدمات شما استفاده کنند و چه نیاز هایی دارند، تا با این شناخت، بهتر بتوانید آنها را پیدا کنید و در طیف مشتریانتان قرار دهید. شرکت های بزرگ همیشه با یک شناخت کامل نسبت به مشتریانشان اقدام به ایجاد نیاز برای آنها میکنند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به آنها بفروشند. آنها با این روش کاری میکنند که مشتریانشان به دنبال آنها بروند نه اینکه آنها به دنبال مشتریانشان بروند!

مخاطب هدف

سه دلیل عمده برای ضرورت شناخت مخاطب هدف

1)  شما باید به این اطمینان برسید که محتوایی درست را برای کاربرانی درست تولید می نمایید.
2)  درک بهتر از محتوایی که بتواند مزایای محصول یا خدمات شما را با نیازمندیهای خوانندگان محتوا متناسب و مرتبط سازد.
3) افزایش تعامل و مکالمات که شناخت مخاطب هدف نقش مهمی در این تعامل ایجاد میکند.

چگونه می توانیم به درک بهتری از بازار هدف خود برسیم؟

1) شناخت مشکلات محصول یا خدماتتان که باید رفع گردد

به منظور درک بهتر بازار هدف، باید به شناختی کلی در مورد محصول یا خدمات خود برسیم و در صورت وجود مشکل در آنها، اقدام به رفع مشکلات کنیم. این کار باعث میشود که با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کرده و اعتماد آنها را به دست بیارویم.

2) شناخت مشتریان کنونی

اگر نمی دانید که چه کسانی محصول یا خدمت ارائه شده از طرف شما را می خرند، از مدیران و تیم های فروش خود بخواهید تا اطلاعات مربوطه را در اختیارتان قرار دهند. سعی کنید انواع مشتریان خود را دسته بندی کنید. این کار یک امر ضروری محسوب می شود. به عنوان مثال، می توانید مشتریان خود را مبتنی بر موقعیت های مکانی، نیازمندیها و .. دسته بندی نمایید.

3) شناخت رقبا

به احتمال زیاد شما نسبت به رقبای آشکار خود شناخت دارید. ولی با این حال با یک گشت و گذار و انجام تحقیقات سطحی در گوگل و وب سایتهای ارتباط محور بخصوص فیسبوک و توئیتر می توانید پی به وجود رقبای نوظهوری ببرید که حیطه کاریشان با شما مشترک است.

با وارد کردن دو یا سه کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود می توانید ببینید که چه کسب و کارهایی سر بیرون خواهند آورد. وارد صفحات درباره ما شده و شرح مشخصات موجود در وب سایت را مشاهده کنید. با استفاده از این روش می توانید به شکلی سریع و آسان رقیبان خود را پیدا کنید.

4) مقایسه برند خود با رقیبان

باید به این موضوع پی ببرید که چه چیزی موجب سر باز زدن مشتری از برند شما شده
و او را به سمت رقیبانمان سوق می دهد؟
چه امتیازی دارید که رقیبانتان ندارند و چه کاری را می توانید بهتر از آنها به انجام برسانید.

مخاطب هدف

 

مطالب مرتبط

جذب فالوور اینستاگرام چه تاثیری در روند کسب وکار شما دارد؟
اجزای تشکیل دهنده پروفایل اینستاگرام و عملکرد هر کدام
بیو اینستاگرام ،نقش آن در جذب فالوور و اهدافی که در پیج های تجاری دنبال میکند
چگونه عکس یا فیلمی که در آن تگ شده اید را به صفحه ی پروفایل اضافه کنید؟
حساب اینستاگرام خود را با این روش به صورت خصوصی تنظیم کنید
نکاتی که باید درمورد استفاده از هشتگ در اینستاگرام بدانیم
کامنت هایی که در زیر پست هایمان گذاشته میشود را چگونه فیلتر کنیم؟
فالو نشدن پیج ها در اینستاگرام چه دلایلی میتواند داشته باشد؟

خوشحال میشویم در زیر این پست نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

ماینروب

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن