اخبار تازه

نکاتی که باید درمورد استفاده از هشتگ در اینستاگرام بدانیم

نکاتی که باید درمورد استفاده از هشتگ در اینستاگرام بدانیم

 

استفاده از هشتگ یکی از کاربردی ترین امکانات اینستاگرام و شبکه های اجتماعی است، چرا که استفاده از آن هم سرعتتان را برای یافتن صفحات بیشتر میکند و هم دیگران را آسان تر به صفحه شما متصل میسازد. همچنین به کار بردن هشتگ ها در اینستاگرام نکاتی دارد، که رعایت کردن آن شما را سریع تر به هدفتان میرساند. در ادامه مطلب به نکاتی در مورد استفاده از هشتگ اشاره میکنیم.

نکاتی

از هشتگ استفاده کنید

هشتگ دو کاربرد مشخص و مهم دارد که حتی یکی از این دو کاربرد هم برای این‌که خود را به استفاده از آن عادت دهید کافی است.

اولین کاربرد این است که هشتگ پیش از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای پست گذاشته‌اید و مطلب شما چه پیامی دارد. کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به اینستاگرام است تا محتوای پست شما را بهتر تشخیص دهد.

این مسئله هم در پیشنهاد دادن پست (در قسمت Explorer) مهم است و هم باعث می‌شود کسانی که هشتگ مورد نظرتان را جستجو می‌کنند، پست شما را بیابند و ببینند. به علاوه اگر هشتگ شما بیش از حد عمومی نباشد، این شانس هم وجود دارد که کاربران زیادی آن هشتگ را فالو کرده باشند و در این صورت، شما بیشتر و بهتر دیده خواهید شد.

از هشتگ زیاد استفاده نکنید

استفاده افراطی از هشتگ،‌ سه مشکل جدی دارد.
نخست اینکه حس کاربران را بد می‌کند و خواندن متن را دشوار می‌کند.
دوم اینکه نشان می‌دهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید.
این کار اگر چه ممکن است برای یک صفحه‌ی تبلیغاتی، قابل پذیرش باشد؛
اما برای برند یک فرد یا سازمان چندان مطلوب نیست.
سومین مشکل هم این است که ممکن است پست‌های شما توسط اینستاگرام به عنوان اسپم در نظر گرفته شوند.

همه هشتگ‌ها را دقیقاً در توضیح عکس (کپشن) قرار ندهید

هشتگ‌های استفاده شده در خود عکس یا در کامنت‌ها، تفاوت جدی با هم ندارند.
می‌توانید به تدریج در کامنت‌ها هشتگ اضافه کنید. تا ظاهر پست شما تمیزتر باشد.

هشتگ ربایی نکنید

هشتگ ربایی یا Hashtag Hijacking یکی از مشکلات و چالش‌های جدی برای فعالان شبکه های اجتماعی است.
استفاده از هشتگ دیگران با هدف جلب مخاطبان آن‌ها یا سوار شدن بر موج هشتگ‌هایی که ترند شده‌اند، نمونه‌هایی از هشتگ ربایی محسوب می‌شوند.

 استراتژی هشتگ داشته باشید

یکی از نکاتی که باید در استفاده از هشتگ به خاطر داشته باشید این است که، از هر کلمه‌ای به عنوان هشتگ استفاده نکنید.

اگر بازدیدکنندگان احساس کنند پراکندگی محتوای شما زیاد است یا این‌طور به آن‌ها القا شود که شما به هر وسیله‌ای برای رشد متوسل می‌شوید، احتمال فالو کردن اکانت‌تان کاهش پیدا می‌کند.

اگر خودتان را به تعداد مشخصی از هشتگ‌ها و یک دسته‌بندی مناسب محدود و مقید کنید، محتوای شما همگرایی بیشتر و بهتری خواهد یافت و صفحه‌ی شما هویت خاص خود را پیدا خواهد کرد.

انواع هشتگ

هشتگ برند

روی تمام پست‌های شما ثبت می‌شود و برند شخصی شما یا کسب و کار شماست.

  هشتگ کمپین

در مدت‌های کوتاه و مشخص، به خاطر یک مسابقه یا رویداد طراحی، پیشنهاد و استفاده می‌شوند.
گاهی اوقات به این نوع هشتگ، هشتگ پروژه می‌گویند.
ون کاربرد آن در زمان مشخصی شروع می‌شود و پس از مهلت معینی هم به پایان می‌رسد.

  هشتگ توضیح

 با هدف طبقه‌بندی موضوعی یا انتقال بار احساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد چگونگی استفاده از هشتگ وجود دارد،
این است که همیشه ببینید که قبلاً چه کسانی از هشتگ‌های مد نظر شما استفاده کرده‌اند.
همچنین ببینید که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است.

وقتی یک هشتگ مشخص را جستجو می‌کنید، اینستاگرام هشتگ‌های دیگری را هم پیشنهاد می‌دهد. کمی وقت بگذارید و آن‌ها را هم بررسی کنید. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند.ممکن است شما، از برای ابیات شعر، از هشتگ #شعر استفاده کنید. اما ببینید که هشتگی به نام #شاعرانه وجود دارد که اکانت‌های بهتر و قوی‌تری که به سلیقه‌ی شما نزدیک‌ترند، از آن استفاده کرده‌اند.

هشتگ‌های نیچ (Niche) و ترند (Trend) را ترکیب کنید

بعضی کاربران اینستاگرام به اشتباه فکر می‌کنند که بهتر است همه‌ی هشتگ‌های آن‌ها ترند باشند. از جمله نکاتی که باید درمورد هشتگ های ترند بدانید این است که پست های بسیاری با این هشتگ ها تگ شده و در هر لحظه، چند نفر دیگر هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. در نتیجه استفاده از آن همیشه مناسب نیست.

هشتگ‌های ترند ممکن است در لحظه‌ی اولیه‌ی انتشار پست شما، مفید باشند و به بهتر دیده شدن آن کمک کنند. اما این را هم باید در خاطر داشته باشیم که عمر مفید آن‌ها کوتاه است.
اگر شما از هشتک #nofilter استفاده کنید، اگر صرفاً می‌خواهید به بیننده اطلاع دهید که عکس ویرایش نشده، کار درستی انجام می‌دهید.

اما اگر می‌خواهید با این هشتگ یا هشتگ‌هایی مانند nature# و animal# راحت‌تر در جستجوها دیده شوید، خوب است بدانید که عکسی که با #nofilter تگ می‌شود در کمتر از یک ثانیه از فهرست ده عکس اول خارج می‌شود.
به همین علت، همواره توصیه می‌شود هشتگ‌های پرکاربرد را با هشتگ‌های خاص‌‌تر ترکیب کنید.

می‌توانید برخی هشتگ‌ها را بعداً پاک کنید

همان‌طور که اشاره کردیم، برخی هشتگ‌ها (هشتگ‌های ترند) به علت استفاده‌ی فراوان، طول عمر بسیار پایینی دارند.
مثلاً اگر از هشتگ night# استفاده کنید، پست شما بعد از چند ساعت قطعاً زیر هزاران عکس با همین هشتگ دفن خواهد شد.پس می‌توانید به پست‌های قدیمی‌تر خود برگردید و هشتگ‌های بسیار عمومی را پاک کنید.

در این صورت، کسانی که آرشیو پست‌های شما را مرور می‌کنند، با کپشن‌های تمیزتری روبرو خواهند شد.
البته فرض ما این است که شما از آن هشتگ‌ها به امید بهتر دیده شدن استفاده کرده‌اید. چون اگر منظورتان انتقال بهترِ پیام بوده باشد، لزومی ندارد بعداً آن‌ها را پاک کنید

از سرویس‌های تحلیلی استفاده کنید (Instagram Analytics Services)

سرویس‌های متعددی وجود دارند که روند افزایش و کاهش فالورها، تعداد پست‌ها، میزان درگیر شدن مخاطب با هر پست و هشتگ های موفق و ناموفقی را که استفاده کرده‌اید گزارش می‌دهند. بعضی از این سرویس‌ها، حتی به شما پیشنهاد می‌کنند که چه ساعتی برای پست گذاشتن مناسب‌تر است.

اگر اکانت اینستاگرام خود را به Business Account تغییر دهید،
خود اینستاگرام هم گزارش نسبتاً خوبی را تحت عنوان Insights به شما ارائه می‌دهد.

اگر هم نمی‌خواهید اکانت‌تان را به Business تغییر دهید،
یا قصد دارید سازمان‌یافته‌تر فعالیت کنید، می‌توانید به سراغ سرویس‌های اختصاصی بروید.

مطالب مرتبط

جذب فالوور اینستاگرام چه تاثیری در روند کسب وکار شما دارد؟
مشکل عدم نمایش سفارشات در وردپرس و راه حل اصلاح آن
برندسازی و راهکارهایی برای انتخاب نام مناسب برای برند و دامنه شما
ایمیل مارکتینگ چیست؟ چگونه میتوانیم از آن کسب درآمد کنیم؟
سوالات متداول سئو به همراه 30 پرسش و پاسخ کلیدی و مهم
سئو چیست ؟ مطالب مهمی که در مورد سئو حتما باید بدانید
اصول سئو وبسایت از مبتدی تا حرفه ای را کامل بیاموزید
با ستاره ، مجموعه ای بی نظیر از برترین لوازم آرایشی و بهداشتی جهان

خوشحال میشویم در زیر این پست نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

ماینروب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا