اخبار تازه

هشتگ گذاری در اینستاگرام و مزایای استفاده از آن

نکات کلیدی هشتگ گذاری در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم هایی است که از قابلیت هشتگ گذاری پشتیبانی می کند. به منظور استفاده از هشتگ لازم است ابتدا بدانید هشتگ اینستاگرام چیست و نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام چگونه است؟

هشتگ اینستاگرام چیست؟

هشتگ اینستاگرام

هشتگ ها ابزارهای فوق العاده قدرتمند در رسانه های اجتماعی هستند و یکی از مهم ترین عناصر ارتباط در دنیای دیجیتال به شمار می روند. می توان گفت هشتگ برچسبی برای دسته بندی موضاعات در سطح جهانی است. به عبارت دیگر هشتگ یک راه برای طبقه بندی و گروه بندی مطالب مشابه در کنار هم بشمار می رود. هشتگ در شبکه های اجتماعی مختلف کاربرد دارد و به کاربران کمک می کند تا از طریق سرچ پست مورد نظر را راحت تر پیدا کنند. به طور مثال با زدن روی هشتگ ایجاد شده به صفحه ای منتقل می شوید که می توانید سایر پست های مرتبط با هشتگ مورد نظر را مشاهده نمایید. برای استفاده از هشتگ از علامت # (Number Sign) قبل از کلمه مورد نظر استفاده می شود. با این کار کلمه تبدیل به هشتگ می شود.

((جستجوی گسترده پیرامون موضوع خاص،،بیشتر دیده شدن برندها،،نمایش برای عموم 

،،جستجوی سریع))

 

هشتگ گذاری در اینستاگرام یکی از موثرترین روش های بازاریابی و افزایش فالوور محسوب می گردد. باید برای افزایش بازخورد پیجتان از هشتگ استفاده کنید. در واقع هشتگ گذاری به بیشتر دیده شدن پیج شما کمک می کند.

هشتگ عبارت است از واژه ای که قبل از آن علامت # قرار می گیرد. وقتی کاربری روی یک هشتگ کلیک می کند به صفحه ای منتقل می شود که تمام موضوعات دارای آن هشتگ در آن صفحه قرار دارند.

در نامگذاری هشتگ ها اگر فاصله بین کلمات قرار گیرد دیگر کلمه بعدی جزء عبارت تگ شده محسوب نمی گردد. در زبان انگلیسی می توان کلمات را به راحتی به یکدیگر چسباند. اما در زبان فارسی با استفاده از  علامت (_) Underline به اینستاگرام اعلام می کنیم که منظورمان یک عبارت واحد است.

انواع هشتگ در اینستاگرام

به طور کلی از سه دسته هشتگ می توان در شبکه های اجتماعی استفاده نمود:

هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • هشتگ توضیح: جهت طبقه بندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب استفاده می گردد.
  • هشتگ برند: شرکت های مختلف برای معرفی برند خود از هشتگ نام برندشان استفاده می کنند. این هشتگ به صورت ثابت روی تمام پست ها ثبت می شود و معرف کسب و کار است.
  • هشتگ کمپین (مدت دار): در مدت های کوتاه و مشخص در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده می شوند و پس از مدت زمان معینی به پایان می رسند.

مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

  • هشتگ ها یک روش جستجوی گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما فراهم می کنند.
  • با استفاده از هشتگ ها می توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.
  • هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج های تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده شدن برندها کمک شایانی می کند.
  • مطالبی که با هشتگ منتشر می شوند در سرچ ها نمایش داده می شوند.

کاربرد هشتگ در اینستا

هشتگ اینستاگرام

  1. طبقه بندی مطالب در یک اکانت مشخص
  2. کمک به اینستاگرام برای تشخیص بهتر محتوای شما
  3. کمک به یافتن مطلبی که در اینستاگرام جستجو می شود.
  4. انتقال پیام و بار احساسی مطلب منتشر شده به مخاطبین

 

نکات استفاده از هشتگ اینستاگرام

  • بهتر است قبل از انتخاب هشتگ مناسب آن را در اینستاگرام جستجو نمایید. (بدین ترتیب هشتگ های مشابه دیگری که اینستاگرام به شما پیشنهاد می کند را مشاهده و از ایده های دیگران استفاده کنید.)
  • دقت داشته باشید در استفاده از هشتگ نمی توان از فاصله یا (Space) استفاده نمود. به منظور جداسازی کلمات در هشتگ های فارسی می توان از آندرلاین (_) و در هشتگ های انگلیسی از حروف بزرگ استفاده نمود.
  • در هشتگ ها می توان از اعداد استفاده نمود. کاراکترهای خاص نظیر @ # $ % * ؟ ! : و… در هشتگ پشتیبانی نمی شوند.
  • اگر بخواهید محتوای تولید شده خود را در یک دسته بندی در اینستاگرام جای دهید می توانید از هشتگ استفاده کنید.
  • توصیه می کنیم هشتگ های پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب نمایید.
  • هشتگ ها برای تمامی رویدادها و اتفاقات مهم قابل استفاده هستند.
  • از تعداد زیادی هشتگ در هر پست استفاده نکنید. (زیرا نشان دهنده این است که شما در تلاش برای تبلیغ صفحه خود هستید. همچنین ممکن است اینستاگرام پست های شما را به عنوان اسپم بشناسد.)
  • هشتگ ربایی نکنید. ( استفاده از هشتگ ترند شده دیگران هشتگ ربایی محسوب می گردد.)
  • استراتژی هشتگ داشته باشید. (برای هشتگ گذاری از هر کلمه ای استفاده نکنید.)
  • ترجیحا بهتر است هشتگ های ایجاد شده تا حد امکان کوتاه باشند.
  • سعی کنید از هشتگ های مرتبط با موضوع پست استفاده نمایید.
  • از هشتگ های دارای معنا و مفهوم استفاده کنید.

چگونه برای خود در اینستاگرام هشتگ بسازیم؟

ساختن هشتگ به نظر بسیار کار ساده ایست اما نیاز به تحقیق دارد و انتخاب درست هشتگ مناسب بسیار حائز اهمیت است. هشتگی مناسب است که کاربردی باشد و مردم به راحتی آن را بخاطر بسپارند. به عنوان مثال انتخاب درست هشتگ در برندینگ می تواند مخاطبین هدف را به سمت شما جذب کند.

برای ساخت هشتگ جدید در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و روی آیکن + کلیک کنید.
  2. عکس یا فیلمی که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب نمایید. روی عبارت Next بزنید.
  3. در قسمت کپشن پس از وارد کردن متن دلخواه هشتگ مورد نظر خود را با علامت # اضافه نمایید.
    پس از انتشار پست در زیر کپشن، هشتگ هایی که اضافه کرده اید را مشاهده خواهید کرد.
    در صورتی که هشتگ ها به درستی اضافه شده باشند به رنگ آبی درمی آیند و با لمس کردن هشتگ به صفحه ای شامل تمام پیج هایی که پستی با هشتگ مورد نظر منتشر کرده اند منتقل می شوید.

نکته:

  • توجه داشته باشید در هنگام ایجاد هشتگ نباید از فاصله (space) بین کلمات استفاده شود. اما اگر قصد دارید از چندین هشتگ در یک پست استفاده کنید کافیست آنها را با فاصله از هم جدا کنید.
  • اگر هشتگ شما از چند کلمه مجزا تشکیل شده است بین کلمات باید از علامت (_) Underline استفاده نمود.
    به عنوان مثال #میزبانی_وب #میزبان_فا
  • برای ساخت هشتگ می توان از ترکیب عدد، حروف، کاراکترهای مجاز و یا یک کلمه ساده استفاده نمود.
  • می توانید در هشتگ ها از ایموجی استفاده کنید.

هر آنچه لازم است در مورد هشتگ اینستاگرام بدانید:

  • چگونه زیر پست هشتگ بگذاریم؟
    برای این کار کافیست در مرحله وارد کردن کپشن برای پست مورد نظر در انتهای کار با بکار بردن کلماتی که موضوع پست را مشخص می نماید برای پست هشتگ بگذارید.
  • چگونه هشتگ اختصاصی بسازیم؟ 
    برای انجام این کار کافیست نام برند خود را با علامت # بدون هیچ فاصله ای به کپشن اضافه نمایید.
  • علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام چیست؟
    ممکن است از سوی اینستاگرام جریمه شوید در این صورت تا مدت زمانی نامشخص پست های شما در هشتگ نشان داده نمی شود.
  • شادوبن اینستاگرام چیست؟
    عاملی که منجر می شود پست های شما در هشتگ ظاهر نشود را شادوبن می نامند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که قوانین استفاده از هشتگ ها را رعایت نکنید و از هشتگ های نامناسب در پست های خود استفاده نمایید.
  • چگونه از شادوبن اینستاگرام خارج شویم؟
    به کمک روش های زیر می توانید از شادوبن اینستاگرام خارج شوید:

    1. هشتگ های استفاده شده در پست اخیرتان را پاک نمایید.
    2. رمز ورود پیج اینستاگرامتان را تغییر دهید.
    3. به مدت چند روز فعالیتی در پیج اینستاگرامتان نداشته باشید.
    4. اکانت تجاری خود را به اکانت شخصی تغییر دهید.
    5. به اینستاگرام اطلاع دهید.
  • چطور از شادوبن پیج اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

    از هشتگ های تکراری استفاده نکنید.
    از هشتگ هایی که ممنوع هستند استفاده نکنید.
    برای هر پست بیش از حد مجاز از هشتگ استفاده نکنید.
    از ربات های افزایش فالوور استفاده نکنید.
    جلوگیری از ریپورت شدن بیش از حد
    در فاصله زمانی کوتاه فعالیت زیادی نداشته باشید.

  • هشتگ ترند اینستاگرام چیست؟
    هشتگ هایی که بیشترین استفاده را داشته و فراگیر شوند (رواج یابند) هشتگ های ترند نامیده می شوند.

سایر نوشته ها:

وبلاگ نویسی و شیوه های نوین پول درآوردن از وبلاگ نویسی
شرکت Sephora و روش جالبی که برای جذب مشتریان اینترنتی خود به کار گرفته است
طراحی صفحه 404 ( 404Page ) سفارشی در وردپرس
دامین آتوریتی چیست ? چطور دامین آتوریتی سایتم را بالا ببرم؟

تجربیات خودتان را درباره هشتک گذاری   در بخش نظرات با ماینروب به اشتراک بگذارید …

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن