اخبار تازه

هشتگ در اینستگرام چگونه استفاده میشود و چه کاربردهایی دارد؟

هشتگ در اینستگرام چگونه استفاده میشود و چه کاربردهایی دارد؟

تعریف هشتگ

اگر بخواهیم تعریفی از هشتگ در اینستاگرام داشته باشیم، می‌توان گفت که آن در واقع شبیه دسته بندی‌ها و Category است. هشتگ ابزاری برای رسیدن به یک موضوع و پست های مرتبط با آن موضوع است. کاربران می توانند با وارد کردن علامت # و سپس کلمه کلیدی اصلی، مانند #خودکار به تمامی پست های موجود و مرتبط با این هشتگ دسترسی پیدا کند. معمولا در قسمت بالای صفحه هر سایت، دسته‌های مختلف یک سایت را مشاهده می‌کنید. با استفاده از هشتگ‌ها در پست‌های اینستاگرام هم، موضوع پست مشخص می‌شود. هشتگ‌ها کمک می‌کنند تا پست راحت تر در جستجوها پیدا شوند.

در اینستاگرام همه تصاویر و فیلم‌هایی که هشتگ مشابهی دارند در یک مجموعه قرار می‌گیرند که امکان فالو کردن آن وجود دارد. استفاده از هشتگ در اینستاگرام با محوریت کشف محتوای جدید و پیدا کردن کاربران و صفحات اینستاگرامی جدید انجام می‌گیرد تا از این طریق، کاربر بیشتر در محیط این پلتفرم فعالیت کند. یک بررسی نشان داد که میزان تعامل پست‌هایی که حداقل حاوی یک هشتگ هستند نسبت به آن‌هایی که هیچ هشتگی ندارند 12.6 درصد بیشتر است.
 مطالعات مختلفی برای تعیین بهترین تعداد هشتگ در اینستاگرام انجام شده که نتایج هر کدام با دیگری متفاوت است؛ اما به‌طورکلی هر چه از هشتگ‌های بیشتری در این پلتفرم استفاده کنید، تعامل بیشتری را با پست‌های خود شاهد خواهید بود. درعین‌حال، معمولاً با افزایش هشتگ‌ها به بیشتر از 10 عدد، از میزان تعامل کاسته می‌شود.
هشتگ

تاریخچه هشتگ:

نشانه هشتگ که از روزهای اول در زمینه فناوری اطلاعات و اینترنت استفاده می شد، در ادوار مختلف دارای کاربرد و معانی مختلف بود. برای مثال این علامت در دهه 1970 در برنامه نویسی PDP-11 کاربرد داشته و بعدها توسط برایان کرنیگان و دنیس ریچی از این علامت در برنامه نویسی C استفاده می شد که با استفاده از این علامت، keyword های خود را مشخص می کردند.

اما مدت زیادی طول نکشید که علامت هشتگ در سال 2014 میلادی به فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد برای استفاده عموم کاربران اضافه شد. همچنین مفهوم امروزی هشتگ که برای برچسب گذاری پست ها استفاده می شود، برای اولین بار در سال 2007 شروع شد که کریس مسینا یکی از کارمندان سابق گوگل، پیشنهاد کرد که از این علامت برای مشخص کردن گروه ها استفاده شود. او پستی را با هشتگ #barcamp در توییتر ارسال کرد و از آن زمان به بعد هشتگ به محبوبیت رسید و تمام کاربران از آن استفاده می کنند.

چگونه از هشتگ استفاده کنیم:

همان‌گونه که می‌دانید برای تعیین هشتگ، از علامت # استفاده می‌شود.
با قرار دادن علامت # در قبل از یک کلمه، آن را تبدیل به هشتگ کرده‌اید و با اینکار برای پست خود، دسته‌بندی تعیین می‌کنید. اینستاگرام با توجه به هشتگ‌هایی که استفاده کرده‌اید و محبوب‌ترین هشتگ‌ها به شما پیشنهاداتی می‌دهد که با لمس هر یک می‌توانید آن را به پست خود اضافه کنید. مثلا اگر عکسی از ماسک خانگی، زیبایی یا پوست منتشر کرده‌اید، آن را به این شکل در متن پست هشتگ گذاری می کنید: (#  ماسک خانگی # زیبایی # پوست) با اینکار اگر کاربران در قسمت جستجوی هشتگ ها، کلمات ماسک، زیبایی و یا پوست را وارد کنند عکس‌های شما نیز در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود.

برای پیدا کردن هشتگ‌ها در اینستاگرام نیز کافی است که کلمه یا عبارتی را در نوار جستجوی این پلتفرم وارد کرده یا اینکه بر روی هشتگی که در زیر یک پست قرار دارد کلیک کنید. با کلیک بر روی هر هشتگ وارد صفحه‌ای می‌شوید که حاوی همه تصاویر و ویدئوهایی است که آن هشتگ در کپشن آن‌ها وجود دارد.

توجه داشته باشید که استفاده از حروف کوچک یا بزرگ انگلیسی در هشتگ‌ها تفاوتی ایجاد نمی‌کند؛ مثلاً #cat با #CAT تفاوتی ندارد؛ درعین‌حال برای سهولت در خوانایی هشتگ‌هایی که شامل چندین کلمه انگلیسی هستند می‌توان اولین حرف هر کلمه را با حرف بزرگ نوشت. از آنجایی که در زبان فارسی راهی برای تفکیک کلمات با حروف بزرگ نداریم، معمولاً بین هر کلمه از یک علامت آندرلاین (_) استفاده می‌کنیم. به‌علاوه می‌توانید از اعداد نیز در هشتگ‌های خود استفاده کنید.

هشتگ

کاربردها و فواید هشتگ:

پیدا کردن نتایج جستجوی بیشتر:

فرض کنید شما در قسمت حساب‌های کاربری کلمه‌ای مانند cat را وارد کنید.
با اینکار تنها صفحه‌هایی که از این کلمه در نام کاربری خود استفاده کرده‌اند و صرفا به گربه پرداخته‌اند را پیدا می‌کنید. اما با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید به میلیون‌ها عکس دیگری که کاربران در صفحات شخصی خود قرار داده‌اند نیز دسترسی پیدا کنید.

افزایش سرعت جستجو:

هشتگ‌ها سرعت عمل بالایی دارند و دسته بندی مطالب را برای شبکه‌های اجتماعی آسان‌تر می‌کنند
و از این طریق، عملکرد جستجوی آن‌ها بهبود پیدا کرده و کارآمدتر می‌شود.
در واقع با استفاده از هشتگ در اینستاگرام سریعاً می‌توان موضوعی را میان تمام کاربران جستجو کرد.
فقط چند ثانیه بعد از ارسال پست با هشتگ مربوطه، نتایج آن در اینستاگرام نمایش داده می‌شود.

کمک به شکل گیری کمپین ها:

برای برگزاری کمپین‌ها می‌توان از هشتگ‌ها استفاده کرد.

بیشتر دیده شدن پست های هشتگ‌ دار:

کاربرانی که هشتگ خاصی را دنبال می‌کنند حتی در صورتی که شما را فالو نکرده باشند باز هم می‌توانند محتوای شما را پیدا کنند؛ به عبارت دیگر، با استفاده از هشتگ و به‌خصوص هشتگ‌های محبوب می‌توانید مخاطبان بالقوه خود را افزایش بدهید.

وصل کردن مطالب خود به جریان های مهم:

با استفاده از آن می‌توانید مطالب و محتوای خود را به مباحث مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی جریان دارد اضافه کنید؛ مثلاً اگر یک بحث محبوب در توییتر جریان داشته باشد و بخواهید پاسخی به آن اضافه کنید می‌توانید هشتگ مخصوص آن را در پست خود درج کنید تا مطلب شما در معرض دید افرادی که آن موضوع را دنبال می‌کنند قرار بگیرد.

افزایش تعامل کاربران:

مطالعات و بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که استفاده از هشتگ، باعث افزایش تعامل کاربران می‌شود.
هشتگ

مطالب مرتبط:

افزونه دکان و قابلیت ها و امکانات بیشمار افزونه dokan
نظرسنجی در وردپرس با افزونه TotalPoll
دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست و چه دارایی­ هایی دارد؟
گراواتار چیست و چرا همین الان باید یک گراواتار برای خود بسازید؟
اهمیت کسب و کارهای اینترنتی در روزهایی کرونایی کشور
جذب فالوور اینستاگرام چه تاثیری در روند کسب وکار شما دارد؟
مشکل عدم نمایش سفارشات در وردپرس و راه حل اصلاح آن
برندسازی و راهکارهایی برای انتخاب نام مناسب برای برند و دامنه شما
ایمیل مارکتینگ چیست؟ چگونه میتوانیم از آن کسب درآمد کنیم؟
سوالات متداول سئو به همراه 30 پرسش و پاسخ کلیدی و مهم
سئو چیست ؟ مطالب مهمی که در مورد سئو حتما باید بدانید
اصول سئو وبسایت از مبتدی تا حرفه ای را کامل بیاموزید
با ستاره ، مجموعه ای بی نظیر از برترین لوازم آرایشی و بهداشتی جهان

خوشحال میشویم در زیر این پست نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

ماینروب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا