اخبار تازهدیجتال مارکتینگ

ویژگی های اینستاگرام که آن را از فیسبوک متمایز میکند (مقایسه اینستاگرام و فیسبوک)

ویژگی های اینستاگرام که آن را از فیسبوک متمایز میکند (مقایسه اینستاگرام و فیسبوک)

مقایسه اینستاگرام و فیسبوک

فیسبوک یکی از محبوب ترین پلتفورم های رسانه های اجتماعی در سراسر جهان بوده است اما با پیدایش اینستاگرام، نوجوانان استفاده از فیسبوک را رها کرده و به سوی اینستاگرام جذب شدند. در این مطلب با مقایسه اینستاگرام و فیسبوک و ذکر ویژگی های اینستاگرام، خواهیم گفت که چرا در چند سال اخیر اینستاگرام بیشتر از فیسبوک مورد توجه قرار گرفته است.

فیسبوک صاحب هر دو پلتفورم است اما اینستاگرام با سرعت بیشتری نسبت به فیسبوک رشد کرده است. تا جایی که اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ از فیسبوک پیشی گرفت و به بهترین برنامه شبکه اجتماعی در جهان تبدیل شد. نرخ رشد اینستاگرام بسیار بالاتر از فیسبوک است و با سرعت زیادی در حال گسترش می باشد و روز به روز به تعداد کاربران آن اضافه می شود.

هر دو این سایت ها برای شما فرصت های منحصر به فردی را در زمینه ی تجارت به وجود می آورند تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. در اینجا برخی از دلایل اصلی بهتر بودن اینستاگرام نسبت به فیسبوک برای شما آورده شده است.

اینستاگرام موبایل فرندلی (دوستدار موبایل) است

همانطور که همه ما می دانیم، اینستاگرام یک پلتفورم شبکه اجتماعی برنامه ی موبایلی است در حالی که فیسبوک یک وبسایت دسکتاپ بوده که امروزه نسخه ی موبایل آن نیز عرضه شده است. اینستاگرام کاربر پسندتر و موبایل فرندلی است و به دلیل همیشه در دسترس بودن موبایل، کاربران مشارکت بیشتری در آن دارند . همین موضوع باعث محبوبیت بیشتر اینستاگرام نسبت به فیسبوک شده است.

نرخ تعامل در اینستاگرام بالاتر از فیسبوک است

وقتی نوبت به تعامل می رسد، اینستاگرام برنده ی یک نبرد است و تعامل بیشتری را نسبت به تمام پلتفورم های رسانه های اجتماعی دیگر بدست می آورد. نرخ تعامل اینستاگرام بالاتر از پلتفورم های دیگر است، به همین دلیل کارهای تجاری در اینستاگرام با موفقیت بیشتری روبرو می شوند.مطالعه ای برای مقایسه ی تعداد متوسط لایک ها به ازای هر پست در فیسبوک واینستاگرام صورت گرفت. آن ها دریافتند که اینستاگرام برنده ی اصلی است و لایک های بیشتری را کسب می کند.

 سهولت استفاده از اینستاگرام

در مقایسه فیسبوک و اینستاگرام می توان گفت کار کردن با اینستاگرام بسیار ساده تر از فیسبوک است زیرا هدف اصلی اینستاگرام پست کردن عکس است. همه چیز در مورد عکس است و هر کس می تواند تنها با ضربه زدن بر صفحه نمایش آن ها را لایک کند. به طور طبیعی، شما عکس ها و ویدیوها را مرور می کنید و آن ها را لایک کرده، نظر می دهید یا به اشتراک می گذایرد. همچنین به سبب سهولت استفاده از پلتفرم اینستاگرام میتوان گفت رابط کاربری آن جذاب تر از فیسبوک است.

 اینستاگرام اجتماعی تر از فیسبوک است

یکی از ویژگی های اینستاگرام این است که به شما اجازه می دهد تا در میان خبرها، صفحات، عناوین خبری، پست های ترند را جستجو کنید، حتی اگر دنبال کننده ی آن ها نمی باشید. اما، فیسبوک تنها صفحات و افراد را به شما پیشنهاد می دهد و محتوای صفحه آن ها را با شما به اشتراک نمی گذارد.

استفاده بیشتر از محتوای سمعی و بصری

یکی از ویژگی های اینستاگرام اینستاگرام می‌تواند استفاده از مدل‌های تصویری دلچسب‌تر باشد که فضای شبکه را چشم گیرتر و دلنشین‌تر از شبکه‌های دیگری همچون فیس بوک و توییتر کرده است و از آنجاییکه قابلیت به اشتراک گذاری در اینستاگرام عملا محدودتر است، کاربران می‌توانند بدون مزاحمت لینک‌ها و ریپُست‌های مزاحم، تنها از عکس‌ها و فیلم های منتشر شده لذت ببرند.

در اینستاگرام، مانند فیس بوک فعالیت اصلی کاربران انتشار و یا دیدن عکس است اما تفاوت اینجاست که فیس بوک فضا را با لینک‌ها و فید‌های مختلف آلوده کرده که همین باعث شده است بسیاری به اینستاگرام کوچ کنند. مردم ثابت کردند که علاقه‌ای ندارند تمام اخبار، مناظره‌ها و سیاست‌ بازی‌ها روز دنیا را هنگام زنگ تفریح خود در شبکه اجتماعی مشاهده کنند.

برای آشنایی بیشتر با قابلیت های بصری اینستاگرام مطلب زیر را بخوانید:
عکس پازلی ، چگونگی ساخت و نحوه انتشار آن به صورت چند پست در اینستاگرام 

 اینستاگرام پلتفورم بهتری برای برندهاست

در مقایسه فیسبوک و اینستاگرام از نقطه نظر بازاریابی باید گفت، اینستاگرام یکبار دیگر برنده است
زیرا برنامه آن ها پیچیده نیست و تغییرات کمتری در الگوریتم خود ایجاد می کنند
و این امر تجربه ی کاربری جذاب تری را فراهم می سازد.
در حالی که در فیسبوک، به طور مستمر الگوریتم صفحه نمایش برای فید خبر اصلاح می شود
که دسترسی به جستجو های ارگانیک برای پست های برندها را دشوار می سازد.
به همین دلیل است که امروزه تقریباً همه برندها اینستاگرام را برای تبلیغات خود انتخاب می کنند.

یکپارچه سازی بهتر استوری ها

ایده ی کارکرد استوری ها از Snapchat گرفته شده است که الهام بخش یکپارچه سازی استوری ها هم در فیسبوک و هم در اینستاگرام می باشد. با این وجود، اینستاگرام یکبار دیگر در این زمینه عملکرد بهتری نشان داد زیرا یکپارچه سازی استوری ها را بهتر انجام می دهد. در حالی که رابط بین فید خبر فیسبوک و استوری ها ضعیف است و در مقایسه با اینستاگرام از جذابیت کمتری برخوردار می باشد.

دسترسی جهانی اینستاگرام

اینستاگرام به صورت ماهانه بیش از ۱ بیلیون کاربر فعال دارد و ۸۰% آن ها در خارج از ایالات متحده هستند. این بدان معنی است که اینستاگرام دسترسی جهانی دارد. کاربران فیسبوک نیز از سراسر جهان می باشند
اما آن ها در حال تغییر پلتفورم خود به اینستاگرام و اسنپ چت هستند.

تبلیغات پربازده تر در اینستاگرام

فیسبوک یک پلتفورم عالی و فراهم کننده بستر تبلیغ برای کسب و کارها است. اما از زمانی که اینستاگرام، خود تبلیغات را شروع کرد، کسب و کارها در اینستاگرام موفقیت بیشتری بدست آوردند. اینستاگرام همچنین قابلیت های فوق العاده ای را برای تجارت الکترونیکی به منظور تبلیغ محصولات خود و فروش آن ها ارائه می دهد. به علاوه تبلیغات منحصر به فردی را ارائه می دهد که ترافیک بیشتری را جذب می کنند و تبلیغ کنندگان ازطریق اینستاگرام به سود بیشتری دست می یابند.

نتیجه

اگر کسب و کار شما در اینستاگرام نیست، بهتر است همین امروز دست به کار شوید و کسب و کار خود را با سرعت بیشتری ازطریق اینستاگرام در جهان گسترش دهید زیرا اینستاگرام فرصت منحصر به فردی را برای برندها و کسب و کارها به منظور رشد سریع و دسترسی به مخاطب هدف، فراهم می سازد.

ویژگی های اینستاگرام

مطالب مرتبط

امنیت اکانت اینستاگرام را با این روش های مهم و تاثیرگذار، تامین کنید
خصوصی کردن اکانت اینستاگرام به چه دلایلی انجام میشود
چگونه یک کپشن خوب و تاثیرگذار در اینستاگرام بنویسید
اینفلوئنسر به چه معناست و چه طور به رشد کسب و کارها در اینستاگرام کمک میکند
روش های گرفتن تیک آبی اینستاگرام و به رسمیت رسیدن در این شبکه اجتماعی
کامنت هایی که در زیر پست هایمان گذاشته میشود را چگونه فیلتر کنیم؟
فالو نشدن پیج ها در اینستاگرام چه دلایلی میتواند داشته باشد؟

خوشحال میشویم در زیر این پست نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

ماینروب

نمایش بیشتر

مصطفی طاهری

من مصطفی طاهری هستم. به صورت حرفه ای 3 سال مشغول طراحی وب و فروش آنلاین هستم. دنیای وب بسیار متفاوت است و من اینجا هستم تا این تفاوت ها را بیشتر درک کنیم. امیدوارم بتوانم در راستای موفقیت شما مفید باشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا