اخبار تازه

کلمات کلیدی موثر برای توسعه وب سایت را چگونه پیدا کنیم؟

کلمات کلیدی موثر برای توسعه وب سایت را چگونه پیدا کنیم؟

کلمات کلیدی از مفاهیمی هستند که بیشترین استفاده و کمترین دانش بازاریابی را در مورد آنها داریم.
بسیاری از بازاریاب‌ ها دلیل استفاده از کلمه های کلیدی را می‌دانند، ولی صرف زمان برای مشخص کردن اینکه کدام‌ یک از کلیدواژه‌ها برای یک کسب‌وکار ایده‌آل‌تر است، در اولویت آنها نیست!

استفاده از کلیدواژه‌ هایی که کاربر با هدف و نیت رسیدن به یک موضوع مشخص جستجو می‌کند، برای افزایش ترافیک سایت و جذب مخاطب بیشتر، مناسب هستند. تعریف این کلمات بسته به کسب‌وکارهای مختلف، متفاوت است. از آنجایی که مخاطب هر تجارتی با دیگری فرق دارد، یک کلیدواژه می‌تواند تاثیری متفاوت روی رفتار کاربران داشته باشد. پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی نخستین و مهم‌ترین گام برای ورود برند ها به بازار آنلاین و توسعه وب سایت است.
در این مطلب، ۱۵ تکنیک جدید و اثربخش برای رسیدن به بهترین نتیجه را خواهید آموخت.

کلمات کلیدی

۱) جستجوی بهترین کلمات کلیدی

گنای بلیکمور (G’Nai Blakemore) از شرکت Mattress Firm:
جستجوی بهترین کلمات کلیدی به برندها در به‌کارگیری برترین استراتژی در محتوای فعلی یا جدیدشان کمک خواهد کرد. علاوه بر این، جستجو از طریق گوگل در مورد موضوعات مرتبط با کسب‌وکار به شما کمک می‌کند که تعیین کنید مردم از چه عبارت‌هایی برای جستجو در مورد فعالیت یا سرویس‌های شما استفاده می‌کنند. البته، سعی کنید کلیدواژه‌ ها را به صورت طبیعی به کار ببرید. گوگل متوجه تکرار بیش از حد و غیر طبیعی کلمات می‌شود؛ اتفاقی که به جای کمک به برند شما، به آسیب دیدن آن منتهی خواهد شد.

 

۲) تحلیل کلمات کلیدی رقبا

سایفرت (Stephen Seifert) از شرکت Seifert Media:
دانستن اینکه رقبای شما از چه کلماتی استفاده می‌کنند، می‌تواند شروعی عالی باشد؛ خصوصا اگر شما این بررسی را روی برندهای بزرگ فعال در زمینه‌ مرتبط با کار خود انجام دهید. پیش از این، بزرگترین رقبای شما برای پیدا کردن کلمه‌های مهم‌تر زمان صرف کرده‌اند. از آن کلمات به نفع خود در تگ‌های H1، پاراگراف اول و توضیحات متا استفاده کنید. – استفن

۳) استفاده از نوار جستجوی وب‌سایت خودتان

لاوال چیچستر (Lavall Chichester) از شرکت JumpCrew:
برای به دست آوردن اطلاعاتی کامل در مورد کلیدواژه‌ ها باید از ابزارهای گوناگون استفاده کنید.
هرچند، یکی از مواردی که بیش از همه نادیده گرفته می‌شود، نوار جستجوی خود وب‌سایت است.
وقتی یک بازدیدکننده از نوار جستجوی سایت شما استفاده می‌کند، دقیقا به شما می‌گوید دنبال چه چیزی است. از عبارت‌های جستجو شده برای تهیه و تولید محتوا یا محصولات جدید استفاده کنید. برای رصد دقیق این اطلاعات باید نوار جستجو را به گوگل آنالیتیکس کانکت کنید. از نوار جستجوی سایت‌های رقیب هم می‌توان به همین شیوه استفاده کرد.

 

۴) به کار گرفتن قدرت هوش مصنوعی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

پیتر ایزاکسون (Peter Isaacson) از شرکت Demandbase:
امروزه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) پیچیده‌‌ای در بازار وجود دارد که با استفاده از داده‌های هدف می‌توانند کلیدواژه‌ های جدید و مرتبطی که هزینه پایین و رقابت بالاتری دارند را پیدا کرده و اثربخشی بازاریابی موتور جستجو (SEM) را افزایش دهند. به علاوه، از این کلمات کلیدی می‌توان در بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ و به حداکثر رساندن بازده استراتژی‌های سئو و بازاریابی محتوا نیز استفاده کرد.

 

۵) مثل مشتریان خود فکر کنید

کایل میرز (Kyle Mears) از شرکت Seek Business Capital:
خود را جای مشتریان قرار دهید. فکر می‌کنید آنها برای پیدا کردن محصولات شما چه چیزی را جستجو می‌کردند؟ برای پاسخ به این سوال، هزاران احتمال وجود دارد. وقتی چند عبارت را برای خود مشخص کردید، با استفاده از ابزارهای رایگانی مثل Keywords Everywhre یا SEMrush، ببینید که این عبارت‌ها چند وقت یک‌بار جستجو می‌شوند.
برای شروع هم می‌توان از کلماتی استفاده کنید که بیشترین جستجو را در داخل خود سایت شما داشته‌اند.
برای انجام درست این کار، احتمالا نیاز به استخدام یک کارشناس سئو یا استراتژیست محتوا خواهید داشت.

 

۶) پیدا کردن کلمات مهم با بررسی ترافیک وب‌سایت

ملیسا کندل (Melissa Kandel) از شرکت Little Word Studio:
یک راه سریع برای شناسایی بهترین کلمات کلیدی اثربخش، چک کردن ترافیک وب‌سایت با استفاده از ابزار Queries در گوگل آنالیتیکس است. از این بخش داده‌های مربوط به کلمات یا عبارت‌هایی را که مردم برای پیدا کردن سایت شما بیشتر استفاده می‌کنند، بررسی کنید. محدوده زمانی را هم حداقل بین ۳ تا ۶ ماه قرار دهید تا به‌دقت بتوان کلمات کلیدی مهم را استخراج کرد.

 

۷) سراغ منبع اصلی بروید

پارتیک وارد (Patrick Ward) از شرکت High Speed Experts:
بازاریاب‌ها برای اینکه بفهمند مشتریان آنها چگونه فکر می‌کنند، زمان زیادی را صرف می‌کنند.
برای دریافتن این موضوع نباید به فرضیه‌ها اتکا کرد. با ابزاری مثل Answer The Public می‌توان به منبع تمام این تفکرات رسید. این سایت کارآمد با ارائه اطلاعاتی جامع از عبارت‌های جستجو شده پیرامون موضوعات مختلف، چشم‌اندازی مستقیم از دیدگاه‌های مشتریان را در اختیار شما قرار می‌دهد. با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از این سایت، محتوایی را تولید کنید که مستقیما نیازهای کاربران را برطرف کرده و به پرسش‌های آنها پاسخ می‌دهد؛ این کار باعث افزایش رنگینگ سئو، ترافیک و مشتریان خواهد شد.

۸) استفاده از مکالمات صوتی مشتریان

جیک روید (Jake Rheude) از شرکت Red Stag Fulfillment:
استفاده از یک نرم افزار ضبط تماس صوتی برای گوش کردن به مکالمات میان مشتریان و تیم فروش شما، راهی عالی برای این است که متوجه شوید مشتریان از چه کلمات و عبارت‌هایی برای صحبت در مورد کسب‌وکار شما استفاده می‌کنند! این عبارت‌ها بسته به منطقه، کشور یا حتی نوع مشتری شما متفاوت است؛ سپس تیم بازاریابی شما می‌تواند از اطلاعات به دست آمده در استراتژی کلمات کلیدی وب‌سایت‌تان استفاده کند.

 

۹) استفاده از شبکه های اجتماعی

اندرو کاراولا (Andrew Caravella) از شرکت Sprout Social:
فهمیدن مشکل افرادی که با بازدید از سایت شما به دنبال حل آن هستند، برای شناسایی کلمات کلیدی مبتنی بر هدف و نیت، حیاتی است. با رصد کردن شبکه های اجتماعی و گوش دادن به مشکلات و نیازهای آنها می‌توان موضوعات مرتبط با برند خود و پرسش‌های متداول کاربران را پیدا کرد، در نتیجه میتوان به اطلاعات و کلماتی رسید که با استفاده از آنها در صفحه اصلی سایت، کاربر را به طرف موضوعات دلخواه هدایت کنید.

۱۰) از Ahrefs استفاده کنید

جوزف راوش (Joseph Rauch) از شرکت Public Goods:
نرم افزار سئو و لینک سازی Ahrefs ابزاری پیشرفته است که با استفاده از آن می‌توان استراتژی‌های مختلف برای اینکه ببینید مخاطبان بیشتر به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستند را بفهمید؛ مثل شناسایی مشکلاتی که سبب جذب مشتریان شده است ،همچنین مشاهده گفتگوی کاربران در مورد شما در شبکه های مجازی و یا برگزاری یک نظرسنجی برای اینکه متوجه شوید آنها می‌خواهند چه چیزی را مطالعه کنند.

۱۱) صحبت با تیم فروش

کتی برایان (Kathy Bryan) از شرکت Digital Media Solutions:
ابزارهای بسیاری برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی هدف وجود دارد، اما بازخوردها و نقل‌وقولی که تیم فروش از مشتریان بیان میکنند، اغلب بهترین راه برای ساخت لیستی از کلمات مبتنی بر نیت و هدف است. تیم فروش، با عبارت‌ها و واژه‌های مردم هنگام جستجو در مورد یک محصول یا زمانی که قصد خرید آن را دارند، آشنا هستند. به علاوه، تیم فروش سریعا متوجه کلماتی می‌شوند که اثرگذاری پایین‌تری دارند.

۱۲) آزمودن حالت‌های مختلف دعوت به اقدام (CTA)

یودی لدرگور (Udi Ledergor) از شرکت Gong:
حالت‌های مختلف CTA با کلمه‌های متفاوت را در سایت خود در نظر گرفته و مشخص کنید که کدام‌ یک کلیک بالاتری داشته‌اند. برای مثال، به منظور تشویق بازدیدکنندگان برای درخواست دمویی از محصول شما، باید بتوانید حالت‌های مختلفی که در ادامه می‌گوییم را امتحان کنید تا ببینید کدام‌ یک تاثیر بالاتری دارند: درخواست دمو (Request Demo)، مشاهده زنده (Watch it live)، آن را در عمل مشاهده کنید (See it in action) و چیزهایی از این دست.

۱۳) از کلیدواژه‌هایی استفاده کنید که بیشترین بازگشت سرمایه (ROI) را دارند

امین رهل (Amine Rahal) از شرکت Regal Assets:
ترافیک جستجوی وب‌سایت را بررسی کرده و مشخص کنید که کدام‌یک از کلیدواژه‌ ها فروش بیشتری را به همراه دارند. پس از تحلیل درست و پیدا کردن کلماتی که ارتباط بیشتری با فروش دارند، می‌توانید از آن کلمه‌ها در محتوای خود استفاده کرده و نرخ تبدیل را بیش از پیش افزایش دهید.

 

۱۴) از بهترین کلیدواژه‌ها برای داستان برند خود استفاده کنید

Ken Nahigian از شرکت Nahgian Strategies:
نخستین گام این است که به وضوح بگویید چه سرویس‌هایی دارید و مخاطبان و مشتریان باید چه چیزی از شما بخواهند. دوم، مهم‌ترین رقبای آنلاین خود را شناسایی کرده و لیستی از کلماتی را تهیه کنید که در کسب‌وکار آنها اثربخش است. سوم، با اجرای تبلیغات جستجو (search ads)، مشخص کنید که کاربران از چه کلماتی برای جستجو در مورد شما استفاده می‌کنند.

 

۱۵) بیش از کلمات کلیدی، روی خود محتوا تمرکز کنید

سوال اصلی این است که آیا امروزه، کلیدواژه‌های مهم هنوز هم کلیدی برای موفقیت هستند؟
فناوری های امروزی برای هدایت کاربران به سایت شما به اندازه‌ای پیشرفته شده‌اند که صرف زمان و پول زیادی روی کلمه های کلیدی و بهینه کردن آنها، باعث کاهش بازده می‌شود. در عوض، روی تولید محتوایی منحصربه‌فرد تمرکز کنید که با مشتریان ارتباط برقرار کند؛ محتوایی که به سوالاتی که مشتریان به دنبال آن هستند، پاسخ دهد. اگر مشتریان خود را می‌شناسید، تولید محتوایی خوب، همواره آنها را جذب خواهد کرد.

کلمات کلیدی

مطالب مرتبط:

افزونه دکان و قابلیت ها و امکانات بیشمار افزونه dokan
نظرسنجی در وردپرس با افزونه TotalPoll
دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست و چه دارایی­ هایی دارد؟
گراواتار چیست و چرا همین الان باید یک گراواتار برای خود بسازید؟
اهمیت کسب و کارهای اینترنتی در روزهایی کرونایی کشور
جذب فالوور اینستاگرام چه تاثیری در روند کسب وکار شما دارد؟
مشکل عدم نمایش سفارشات در وردپرس و راه حل اصلاح آن
برندسازی و راهکارهایی برای انتخاب نام مناسب برای برند و دامنه شما
ایمیل مارکتینگ چیست؟ چگونه میتوانیم از آن کسب درآمد کنیم؟
سوالات متداول سئو به همراه 30 پرسش و پاسخ کلیدی و مهم
سئو چیست ؟ مطالب مهمی که در مورد سئو حتما باید بدانید
اصول سئو وبسایت از مبتدی تا حرفه ای را کامل بیاموزید
با ستاره ، مجموعه ای بی نظیر از برترین لوازم آرایشی و بهداشتی جهان

خوشحال میشویم در زیر این پست نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

ماینروب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا